Regulamentul Romanian Paramotor Open 2011

                                       REGULAMENTUL 

    Romanian Paramotor Open 2011

     Aerodromul Sanpetru “Iosif Silimon”

6-9 octombrie 2011

I.      ORGANIZARE

1. ORGANIZATOR

Aeroclubului Romaniei cu sprijinul Asociatiei Sportive PHOENIX CLUB 89 si Paramotor Club – C.S. Universitatea Timisoara.

2. SCOPUL  COMPETITIEI

Reunirea claselor de paramotor intr-o singura proba competitionala.

Desemnarea castigatorilor Romanian Paramotor Open.

3. LOCUL SI DATA

Aerodromul Sanpetru ”Iosif Silimon” in perioada 6-9 oct. 2011.

Prezentarea la Aerodromul Ghimbav va fi pe data de 6 oct. 2011.

4. PARTICIPANTI

Participa piloti, organizatori si specialisti dupa cum urmeaza:

– piloti paramotoristi, ce poseda gradul de pregatire necesar, brevetati pe aeronave ultrausoare motorizate – clasa paramotor;

– specialisti din cadrul cluburilor aeronautice sportive.

5. CONDUCERE, ORGANIZARE SI CONTROL

Conducerea este asigurata de un comitet director format din directorul de concurs si doua ajutoare din cadrul cluburilor sportive.

Comisia de arbitri este nominalizata de catre comitetul director.

Conducerea zborului este asigurata de instructorii de zbor prezenti la campionat.

Personalul care asigura conducerea zborului este nominalizat de catre comitetul director.

Nominalizarile mentionate mai sus se fac pe baza de proces verbal semnat de membrii comitetului director si de persoanele nominalizate.

Admiterea la zbor a pilotilor si aeronavelor se face conform cerintelor legale, in baza prezentarii  licentelor pilotilor, certificatelor de aptitudine medicala si a documentelor de navigabilitate ale aeronavelor, toate aflate in termen de valabilitate.

Persoanele participante la competitie semneaza pentru luare la cunostinta asupra prezentului regulament.

Comisia de arbitri impreuna cu directorul de concurs stabilesc probele care urmeaza a fi efectuate in fiecare zi.

6. INSCRIEREA SI ADMITEREA IN CONCURS

Inscrierea in concurs se face nominal, pe baza unei fise de inscriere (Anexa 1) care este inaintata comitetului director impreuna cu documentele care atesta indeplinirea coditiilor de participare. Documentele respective vor fi inapoiate dupa verificare.

Admiterea in competitie se face cu respectarea urmatoarelor conditii:

  • Pentru aeronave:

– documente de identificare şi de navigabilitate aflate în termen de valabilitate.

  • Pentru piloţi:

– licenţă de pilot de aeronave ultrauşoare motorizate din clasa la care concureaza aflată în termen de valabilitate;

– certificat de aptitudine medicală aflat în termen de valabilitate.

7. DESFASURAREA COMPETITIEI

Competiţia se desfasoara in baza prezentului regulament de concurs.

Sportivii participanti la competitie isi vor asuma toate responasbilitatile atat privind siguranta zborurilor efectuate, cat si cele referitoare la respectarea legislatiei si regulamentelor in vigoare.

8. BAZA TEHNICO-MATERIALA 

Cheltuielile necesare pentru organizarea si desfasurarea Romanian Paramotor Open sunt obtinute cu sprijinul Aeroclubului Romaniei, Asociatiei Aripi Romanesti si YACCO Romania.

Aeroclubul Romaniei va pune la dispozitia participantilor, aerodromul, hangarul si parcarea aferentă.

Aparatele de zbor, carburantul si echipamentele necesare sunt asigurate de catre cluburile sportive si/sau de catre pilotii participanti.

                                                II.    PROBE DE CONCURS

                                                 Proba de Regularitate

Condiţii:

–        Cantitate de combustibil: nelimitată;

–        Ordinea la decolare: la libera alegere;

–        Se decolează cu aprobarea conducatorului de zbor;

–        Intre doua decolari se va lasa un timp minim de esalonare de 5 minute.

Obiectiv:

– Survolarea obiectivului propus (ori obiectivelor) la ora si minutul anterior stabilit de fiecare pilot in parte.

Descriere:

După decolare se va realiza un zbor pe un traseu anterior stabilit, urmand ca pilotul sa treaca la verticala unor puncte bine definite la ora si minutul calculate de catre pilot pe baza informatiilor primite in cadrul brefing-ului.

Diferenta (in plus sau in minus) dintre timpul estimat de catre pilot si cel real, va face departajarea intre concurenti.

Reguli:

a) Obiectivele ce vor fi survolate vor fi stabilite anterior de catre conducarea competitiei; acestea vor fi comunicate pilotilor sub forma de coordonate, pilotii fiind responsabili cu identificare lor pe harta;

b) Pilotii vor efectua un singur zbor prin verticala obiectivelor stabilite;

c) Obiectivele vor trebui survolate la verticala acestora, orice abatere fiind penalizata prin depunctare;

d) Cu 3 km inainte de a ajunge deasupra obiectivului se interzic virajele de 360 grade. Abaterea se depuncteaza;

e) Cu 1 km inainte de a ajunge deasupra obiectivului se interzice orice fel de viraj mai mare de 180 grade. Abaterea se depuncteaza;

f) Este obligatorie folosirea inregistratoarelor ori a altor aparate de inregistrare a parametrilor de zbor, arbitrajul realizandu-se in urma inregistrarilor. Inexistenta acestora atrage dupa sine eliminarea concurentului;

g) Este interzisa folosirea aparatelor de navigatie aeriana, aceasta realizandu-se pe harta dupa regulile de zbor la vedere. Folosirea impotriva regulamentului a aparatelor de navigatie aeriana atrage dupa sine eliminarea concurentului;

h) Intrarea catre punctul de survol se va face obligatoriu venind dinspre punctul anterior in linie dreapta, cu o abatere maxima de 30 grade (15 grade stanga – dreapta).

Punctajul fiecărui pilot va fi consemnat în ”Fişa de arbitraj pentru proba de regularitate”.

Scorul probei:

Scor pilot: Se va calcula diferenta dintre timpul estimat de catre pilot si cel real, care va face departajarea intre concurenti.

                                                   III.   CONTESTATII:

Contestatiile se formuleaza in scris si sunt inaintate comitetului director dupa afisarea rezultatelor fiecarei manse; comitetul director va solutiona contestatia in cel mai scurt timp. Taxa pentru depunerea contestatiei este de 50 lei. In cazul in care contestatia se dovedeste intemeiata se returneaza suma respectiva. In caz contrar aceasta suma se foloseste pentru premieri. Se iau în considerare doar contestaţiile care fac referire la propria persoana.

                                      IV.   CLASAMENTUL FINAL:

Punctajul general se stabileste prin insumarea punctelor primite de fiecare concurent.

Stabilirea pozitiei in clasamentul general se realizeaza in ordinea crescatoare a punctajului general obtinut de fiecare concurent, numarul maxim de puncte conferind locul I.

COMISIA DE ZBOR CU AERONAVE ULTRAUSOARE

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Evenimente, Paramotor și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s