Cupa “Aurel Vlaicu” la Paramotor – editia II – Regulament de concurs

 REGULAMENTUL

 Cupei “Aurel Vlaicu” la Paramotor

editia II

Deva 

27 – 29 mai 2011

I. ORGANIZARE

1. ORGANIZATOR  

Competitia va fi organizata de catre Aeroclubului Romaniei si Primaria Deva in colaborare cu Asociatia Sportiva PHOENIX CLUB 89.

2. SCOPUL  COMPETITIEI

Desemnarea castigatorilor Cupei “Aurel Vlaicu” – clasa paramotor.

Pregatirea in regim de concurs a pilotilor de paramotor, pentru participarea la Campionatul National de Paramotor, editia 2011.

Afirmarea elementelor de perspectiva.

 3. LOCUL SI DATA

 Aerodromul Deva in perioada 27-29 Mai 2011.

Prezentarea la Aerodromul Deva va fi pe data de 27 Mai 2011.

4. PARTICIPANTI

Participa piloti, organizatori si specialisti dupa cum urmeaza:

– piloti paramotoristi, ce poseda gradul de pregatire necesar, brevetati pe aeronave ultrausoare motorizate – clasa paramotor.

– specialisti din cadrul cluburilor aeronautice sportive.

 5. CONDUCERE, ORGANIZARE SI CONTROL

Conducerea este asigurata de un comitet director format din directorul de concurs si doua ajutoare care vor fi desemnate dintre specialistii din cadrul Federatiei Aeronautice Romane sau din cadrul cluburilor sportive.

Directorul de concurs este domnul Adel STEF.

Arbitrul sef al competiţiei este domnul Marian LEOVEANU.

Comisia de arbitri este nominalizata de catre comitetul director.

Conducerea zborului este asigurata de instructorii de zbor prezenti la campionat.

Personalul care asigura conducerea zborului este nominalizat de catre comitetul director.

Nominalizarile mentionate mai sus se fac pe baza de proces verbal semnat de membrii comitetului director si de persoanele nominalizate.

Admiterea la zbor a pilotilor si aeronavelor se face conform cerintelor legale, in baza prezentarii  licentelor pilotilor, certificatelor de aptitudine medicala si a documentelor de navigabilitate ale aeronavelor, toate aflate in termen de valabilitate.

Persoanele participante la competitie semneaza pentru luare la cunostinta asupra prezentului regulament.

Comisia de arbitri impreuna cu directorul de concurs stabilesc probele care urmeaza a fi efectuate in fiecare zi.

6. INSCRIEREA SI ADMITEREA IN CONCURS

Inscrierea in concurs se face nominal, pe baza unei fise de inscriere (Anexa 1) care este inaintata comitetului director impreuna cu documentele care atesta indeplinirea coditiilor de participare. Documentele respective vor fi inapoiate dupa verificare.

Admiterea in competitie se face cu respectarea urmatoarelor conditii:

–         pentru aeronave:

– documente de identificare şi de navigabilitate aflate în termen de valabilitate.

–         pentru piloţi:

– licenţă de pilot de aeronave ultrauşoare motorizate din clasa la care concureaza aflată în termen de valabilitate;

– certificat de aptitudine medicală aflat în termen de valabilitate;

7.  DESFASURAREA COMPETITIEI

Competiţia se desfasoara in baza prezentului regulament de concurs.

Sportivii participanti la competitie isi vor asuma toate responasbilitatile atat privind siguranta zborurilor efectuate, cat si cele referitoare la respectarea legislatiei si regulamentelor in vigoare.

8. BAZA TEHNICO-MATERIALA

Cheltuielile necesare pentru organizarea si desfasurarea Cupei “Aurel Vlaicu” la Paramotor sunt obtinute din sponsorizari.

Aeroclubul Romaniei pune la dispozitia participantilor aerodromul, hangarul si parcarea aferentă, asigurând totodată cazarea concurentilor si oficialilor invitati.

Aparatele de zbor si echipamentele necesare sunt asigurate de catre cluburile sportive si/sau de catre pilotii participanti.

II. PROBE DE CONCURS

I.Proba de precizia aterizarii

Condiţii:

– Cantitate de combustibil: nelimitată;

– Ordinea la decolare: în ordinea numerelor de concurs;

– Se decolează cu aprobarea conducatorului de zbor.

Obiectiv:

– Realizarea aterizarii de precizie.

Descriere:

După decolare se vor realiza trei aterizări consecutive de precizia aterizării în funcţie de decizia pilotului (cu motor, fără motor sau la ralanti).

Punctul de aterizare este înconjurat de trei cercuri concentrice, ce permit întocmirea punctajului pentru proba de precizia aterizării.

Reguli:

a) Punctul care stabileşte punctajul pentru aterizare este reprezentat de prima atingere cu piciorul;

b) Se acordă penalizare maxima pilotului care angajează aripa deasupra punctului de aterizare sau a cercurilor concentrice;

c) Fiecare concurent va realiza câte trei aterizări consecutive. Se vor lua în calcul pentru realizarea punctajului toate aterizările;

d) La proba de precizia aterizării efectuată cu triciclu, se va întocmi un clasament separat, punctajul fiind stabilit de prima atingere cu roata triciclului;

e) Se consideră aterizare ratată, cea realizată în afara zonei marcate ori survolul deasupra punctului, care vor fi penalizate cu 10 m.

Punctajul fiecărui pilot va fi consemnat în ”Fişa de arbitraj pentru proba de precizia aterizării”.

Scorul probei:

Scor pilot: Se însumează punctele obţinute la cele trei aterizări de precizie.

II. Proba de jaloane 

Condiţii:

– Cantitate de combustibil: nelimitată;

– Ordinea la decolare: în ordinea numerelor de concurs;

– Se decolează cu aprobarea conducatorului de zbor.

Obiectiv:

– De a dobora cu piciorul (dreptul sau stângul) jaloanele in cel mai scurt timp posibil.

Descriere:

– Concurentul trebuie să doboare cinci jaloane contra cronometru.

Reguli:

a) Cronometrul se porneşte când pilotul trece prin locul marcat si se opreşte dupa doborarea jaloanelor, la trecerea prin acelasi loc marcat;

b) În timpul probei,  în aer se află un singur pilot;

c) Înălţimea de zbor este „la rasul solului”;

d) Piloţii care aterizează în timpul cursei se autopenalizează;

e) Se acordă penalizare maxima pilotului care angajează aripa.

Punctajul fiecărui pilot va fi consemnat în ”Fişa de arbitraj pentru proba de jaloane”.

Scorul probei:

Scor pilot: se va stabili in functie de timpul cursei.

In functie de conditiile meteo si tehnice, directorul de concurs va stabili la brefing-ul zilei probele care se vor desfasura in ziua respectiva.

In cadrul brefing-ului se pot lua decizii in conformitate cu prezentul regulament si al legislatiei in vigoare care sa permita buna desfasurare a competitiei.

III. CONTESTATII

Contestatiile se formuleaza in scris si sunt inaintate comitetului director dupa afisarea rezultatelor fiecarei manse; comitetul director va solutiona contestatia in cel mai scurt timp. Taxa pentru depunerea contestatiei este de 50 lei. In cazul in care contestatia se dovedeste intemeiata se returneaza suma respectiva. In caz contrar aceasta suma se foloseste pentru premieri. Se iau în considerare doar contestaţiile care fac referire la propria persoana.

IV. CLASAMENTUL FINAL

Punctajul general se stabileste prin insumarea punctelor primite de fiecare concurent.

In cazul egalitatii punctajului intre sportivi, pentru departajare, va avea intaietate punctajul probei de precizia aterizarii. Daca si in acest caz punctajul este acelasi, se va merge la o proba de baraj.

Stabilirea pozitiei in clasamentul general se realizeaza in ordinea crescatoare a punctajului general obtinut de fiecare concurent, numarul maxim de puncte conferind locul I.

Multumim domnului Florin DUMITRU pentru designul diplomei.


Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Paramotor. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s